چه روزی شده این روزا، متن لیمو شیرین از دو، سه روز پیش آشپزخونـه رو شروع بـه رنگ زدن کردیم و این نقاش ما هم کمـی بد قوله!!

بگذریم، این چند روز بین وبلاگها و سایت ها دنبال راهمایی ها و پیشنـهاد های دوستانی بودم کـه تجربه آزمون تافل را داشته اند کـه با مطالب چشم گیری مواجه نشدم و بیشتر با تبلیغات مواجه شدم و فقط دو پست مفید سر راهم قرار گرفت.

برای همـین درون این پست تصمـیم گرفتم کـه اول از همـه تفاوت های بین آزمون تافل IBT با آیلتس رو براتون شرح بدهم و قبلش بگم کـه این مطالب تمامش از جستجو ها و نتایج حاصل خودم هست و امکان داره کاملا صحیح نباشد:

اما اول بگویم کـه آیلتس دو نوع است: متن لیمو شیرین جنرال و آکادمـیک کـه آکادمـیک تنـها به منظور گرفتن پذیرش از دانشگاه ها مد نظر است، بعد جنرال رو بی خیـال!!

آزمون تافل هم سه نوع هست که اول از همـه تافل PBT ارایـه شد و این رو هم اضافه کنم کـه تافل سابقه بیشتری نسبت بـه آیلتس دارد.

آزمون PBT از چهار بخش نوشتن، گرامر، گوش و خواندن تشکیل شده هست و همچنان برگزار مـی شود ولی همـه جا الان قبول ندارند.

به نسبت رشد تکنولوژی و علم و با آمدن کامپیوتر آزمون تافل CBT هم ارایـه شد کـه از همان چهار بخش PBT تشکیل مـی شود. متن لیمو شیرین درون این هنگام هست که آیلتس هم از طرف سه الی چهار موسسه کـه متشکل از کشور استرالیـا و انگلستان هست ارایـه شد.

با این اوضاع و به روز بودن آزمون آیلتس کـه چهار بخش خواندن، نوشتن، صحبت و گوش تشکیل شده بود، دانشگاه امریکایی ارایـه دهنده تافل، آزمون خود را تغییر داد و تافل اینترنتی یـا همان IBT رو ارایـه کرد کـه از بخش های ذکر شده به منظور آیلتس تشکیل شده هست و تفاوت این دو آزمون درون طرز گرفتن آزمون است.

آزمون تافل IBT

این آزمون درون اکثر کشورها با بخش خواندن شروع مـی شود کـه حدود سه الی پنج متن دارد و هر متن 20 دقیقه وقت به منظور خواندن و پاسخ بـه 12 الی 14 سوالش دارد کـه سوالات چهار گزینـه ای هست و پیشنـهاد مـی کنم کـه متن رو نخونید و بروید بـه سراغ سوالات زیرا طوری آورده شده اند کـه مثلا سوالات 1 که تا 3 مربوط بـه پاراگراف 1 و سولات 3 که تا 5 به منظور پاراگراف 2 و الی آخر و شما لازم هست تنـها سوال رو بخونید و به سراغ پاراگراف مربوط بـه خودش بروید و در آخر 1 الی 2 سوال بـه صورت کلی از متن آمده هست که شما وقت کافی هنوز دارید.

بخش بعد از خواندن، مربوط بـه گوش هست که بین 6 الی 9 بخش دارد، کـه 2 الی 3 بخش آن گفتگو بین دو شخص هست که متن گفتگو غیر درسی هست و دیگر گفتگوها درون کلاس هست و موضوع درسی دارند. متن لیمو شیرین سوالات این بخش هم بین 5 الی 6 سوال هست که چهار گزینـه ای هستند.

بخش دیگر صحبت هست که کمـی مشکل هست و 6 قسمت دارد. 2 قسمت اول بـه شما موضوعی مـیدهند کـه از موضوعات روزمره هست و شما 15 ثانیـه به منظور آماده خود به منظور پاسخ وقت دارید و 45 ثانیـه به منظور پاسخ وقت دارید.

2 قسمت بعد شما یک متن مـی خونید کـه کوتاه هست و حتما جنب و جتی بخونید و بعد بـه گفتگو کوتاهی گوش مـی دهید و سپس از شما یک توضیح درون رابطه با متن مـی خواهند. کـه شما 30 ثانیـه به منظور آماده جواب خود وقت دارید و 60 ثانیـه به منظور جواب کـه زمان کمـی نیست نگران نباشید. و آما 2 قسمت آخر فقط یک listening  کوتاه کـه اکثر وقت ها علمـی هست رو گوش مـی کنید کـه با توجه بـه آن از شما توضیح مـی خواهند و اینجا 25 ثانیـه و 60 ثانیـه وقت دارید.

بخش آخر آزمون مربوط بـه نوشتن هست که دو بخش دارد.

بخش اول شما 20 دقیقه کلا وقت دارید و اول متن نصف متن یکی از قسمت های بخش Reading رو درون سه دقیقه مـی خونید سپس یک Listening رو گوش مـی دهید و در آخر از شما با توجه بـه این دو بخش توضیحی درون رابطه با موضوع ازتون مـی خواد کـه باید توضیحات خودتون رو از هر دو منبع یعنی Reading و Listening آورده باشید.راستی درون کتاب بارونز آمده کـه باید متنتون بین 150 که تا 250 کلمـه داشته باشـه!!

قسمت بعد بـه شما یک جمله مـی دهند کـه موضوع روزمره هست و ازتون مـی خواهند کـه دلایل و مثال های خودتون رو درباره اینکه آیـا با جمله موافق هستید یـا نـه را درون متنی بین 205 که تا 350 کلمـه درون 30 دقیقه بنویسید.

این آزمون تافل هست که البته بین بخش Speaking و Listening وقت 10 دقیقه ای به منظور استراحت دارید!!

در رابطه با آیلتس درون پست بعدی…




[آیلتس و تافل | لیمو شیرین متن لیمو شیرین]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 21:54:00 +0000